LoesJanssen.reismee.nl

Vertrek, aankomst en eerst dag!

Geschreven in het vliegtuig:

Op dit moment zit ik ongeveer 6 uur in het vliegtuig. Een aantal weken geleden (bijna 2 maanden) heb ik al een afscheidsfeestje in Nijmegen gehouden met mijn vriendinnetjes Milja (nu in Amerika) en Lara (nu in Finland).Het laatste afscheid was gisteravond en op het vliegveld vanmorgen. Het koffers inchecken ging gelukkig ook vlekkeloos 22,7 kilo en ik mocht 23 hebben!Inmiddels 4 films, 1 kip/rijst maaltijd en snurkende mede passagiers verder bedacht ik dat ik jullie wel iets kan vertellen over de komende maanden die ik ga beleven in Suriname.

Ik zit nu in het vliegtuig met 16 medestudenten namelijk: Moniek (tevens mijn huisgenootje), Marleen (tevens mijn samenwerkingspartner), Yvonne, Jolien, Simone, Merle, Minouk, Steven, Kay, Tim, Marlinde, Saskia, Sharona, Lisa, Aileen en Yael.
Helaas zit niet iedereen bij elkaar in het vliegtuig, maar de films zijn een goede afleiding tegen de verveling, ongemakkelijke stoelen en het snurken.

Over een paar uur als we geland zijn, worden we opgehaald en naar ons appartement gebracht. Ik zal verblijven op de Johnnystraat in Paramaribo met 11 andere studenten in appartementen per 2.
De andere 5 studenten zullen op een andere locatie in Paramaribo verblijven.

Ik ga stagelopen bij stichting 'Wan Mama Pikien.' Hiervoor ga ik onderzoek doen naar de botsing van culturen in het binnenland en de stad.
Er is hier nog geen onderzoek naar gedaan, en ik weet nu ook nog niet precies wat of hoe we dat gaan doen. Aankomende vrijdag hebben Marleen en ik ons eerste gesprek bij Stichting 'WMP.'

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vandaag geschreven(27 septmber):

We kwamen gister om 20:00 surinaamse tijd aan bij ons appartement. Het is ziet er mooi uit.
Ik heb een eigen kamer en de rest deel ik met Moniek. We hebben een tuintje en boven is er een balkon. Mijn kamer heeft airco, tv en met wat foto's en lieve kaartjes al erg gezellig.

Verder heb ik eigenlijk nog niet echt plannen voor deze week, maar het wordt vast gezellig!


Vanavond met iedereen uit eten! Doei!!

Reacties

Reacties

Roos Munsters

Kei leuk Loes ,hoop nog veel van je te lezen, en wens jullie allemaal een fijne tijd. Je hebt een leuke groep !
Groetjes XXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!